JumpYard växer med förvärvet av Turbo Dome Sport Zone AB

JumpYard förvärvar Turbo Dome Sport Zone AB i Uppsala.

JumpYard har förvärvat samtliga aktier i Turbo Dome Sport Zone AB (”Turbo”). Trampolinparken Turbo har sedan starten 2016 utvecklats till en av de mest välbesökta aktiviteterna för barnfamiljer och ungdomar i Uppsala-regionen. Förvärvet av Turbo innebär att JumpYard nu för första gången etablerar närvaro i Uppsala. Efter förvärvet av Turbo har JumpYard 15 st helägda anläggningar, varav 11 i Sverige. Turbo förväntas omsätta omkring SEK 15-20m för 2022. Priset för affären offentliggörs inte.

JumpYards VD Pelle Möller kommenterar

”Turbo är ett välskött företag som över tid har byggt upp ett mycket uppskattat och välbesökt koncept för Uppsalaborna. Vi är väldigt nöjda med denna affär som innebär att JumpYard nu äntligen etablerar närvaro i Sveriges 4:e största stad Uppsala. Turbo kommer att drivas under befintligt varumärke, och för trogna kunder kommer det mesta att vara sig likt. Även om vi har börjat expandera internationellt är vi långt ifrån klara med vår svenska etableringsplan, vilket förvärvet av Turbo är ett bevis på. I närtid kommer vi att annonsera ett flertal nya JumpYard-anläggningar i framför allt Sverige”

Turbos grundare Theo Blanco och Fredrik Olofsson kommenterar:

Vi är tacksamma för att det är just JumpYard som tar över efter våra 7 år i Uppsala. Vårt grundkoncept och utbud matchar varandra väl. Över 1 miljon barn och ungdomar har besökt Turbo sedan vi öppnade. Turbo fortsätter sin verksamhet under samma varumärke, men med de muskler och den kompetens som JumpYard besitter." säger Theo Blanco.

Fredrik Olofsson ser JumpYard som en perfekt huvudman för både den dagliga verksamheten och den långsiktiga utvecklingen av Turbo. – ”Vi är mer än nöjda med JumpYards planer för Turbos framtid och vi vill tacka alla kunder, skolor, idrottsföreningar och anställda som varit med oss under åren. Visionen om starkare, gladare och friskare barn, lever vidare i Turbos namn och i JumpYards regi, med aktivitet, träning och upplevelser för barn och unga i framtiden”.

Pelle Möller, CEO, pelle@jumpyard.se, +46(0)70 426 82 62

Bilder: https://www.jumpyard.se/pressrum/