Studsa, klättra och åk linbana på nya JumpYard i Barkarby

JumpYard öppnar ny aktivitetspark i Barkarby

Lagom till jullovet 2023 var det premiär för nya JumpYard Barkarby i Veddesta Handelsplats. Med flera olika typer av aktiviteter under samma tak, får gästerna möjlighet att hitta sina egna utmaningar. Bland nyheterna finns, utöver en mängd olika trampoliner, aktiviteter som Sky Rider (linbana), olika sektioner med klättring och interaktiva spel – allt med en pulshöjande twist.

”Veddesta Handelsplats är ett mycket bra läge för vår nya park. Vi har verkat i området sedan 2017 och ser nu fram emot att förnya gästernas JumpYard-upplevelse. Fastigheten på Nettovägen 2 ger oss möjlighet att leverera äkta rörelseglädje både på bredden och höjden’’, säger Pelle Möller, VD på JumpYard. ”Vår ambition är att motverka stillasittandet då bara två av tio barn når den rekommenderade mängden rörelse per dag. Vi vill ge fler barn möjlighet att röra sig och därför erbjuder nya JumpYard i Barkarby ett brett och nytt utbud av rolig rörelse på barnens villkor’’, fortsätter Pelle.

Anläggningen kommer bli granne med bland andra Willys, NetOnNet, Biltema, Blomsterlandet och Arken Zoo. ”Vi är väldigt glada att JumpYard har valt Veddesta Handelsplats för sin etablering och är övertygade om att de kommer komplettera övriga aktörer i handelsområdet väldigt bra och bidra med nya besökare till vår handelsplats”, säger CA Fastigheters regionchef i Stockholm, Malin Claesson Stenström.

För mer information, kontakta:

Pelle Möller, VD, pelle@jumpyard.se, 070-426 82 62

Pressbilder:

Bildbank

Fakta om JumpYard

• JumpYard vill motverka stillasittande genom att erbjuda rolig rörelse.
  • JumpYard är sedan 2020 en del av Generation Peps nätverk som arbetar för att sätta fler barn i rörelse.
  • Företaget har 13 parker i Sverige: Barkarby, Göteborg, Helsingborg, Karlstad, Kristianstad, Linköping, Nacka Forum, Norrköping, Skövde, Västerås, Åre, Örebro, och Turbo Sport Zone i Uppsala. JumpYard har också parker i Danmark, Norge, Portugal och Spanien. Totalt har företaget 20 parker, antalet kommer att växa till 25 innan sommaren 2024.
  • Sammanlagt genomfördes 1,9 miljoner hopptimmar i JumpYards parker.