Massor av aktiviteter att välja mellan på JumpYard Heron City

JumpYard skapar unik upplevelse i Heron City

Under sommaren 2024 öppnar JumpYard i Heron City vid Kungens Kurva. Parken blir en av kedjans största satsningar i Sverige. Mängden av olika aktiviteter - därav ett par häftiga nyheter – kommer ge gästerna mersmak.

Bland aktiviteterna finns, utöver alla olika former av trampoliner, en extra utmanande Sky Rider-linbana, olika sektioner med klättring, interaktiva spel och ett par överraskningar – allt med en pulshöjande twist. Den 4500 kvm stora parken består av två sektioner, ihopkopplade med en specialbyggd hängbro, något som uppmuntrar till äventyr och rörelse för små och stora gäster.

För de som vill fira med kalas eller besöka caféet kommer JumpYard Heron City leverera en förhöjd helhetsupplevelse. Under 2023 har nya koncept inom kalas och café utvecklats med ambition att vara bäst i klassen. Bakom satsningen ligger ett ökat intresse för upplevelser och kvalitet på mat och dryck.

”Kungens kurva är ett dynamiskt handelsområde och passar perfekt in i vår geografiska mix. Vi ser fram emot att överträffa gästernas förväntningar och befästa närvaron i södra Stockholm. Heron City ger oss möjlighet att verkligen sträcka ut konceptet till sin fulla potential, med äkta rörelseglädje både på bredden och höjden’’, säger Pelle Möller, VD på JumpYard. ”Vår ambition är att motverka stillasittandet då bara två av tio barn når den rekommenderade mängden rörelse per dag. Vi vill ge fler barn möjlighet att röra sig och därför erbjuder JumpYard i Heron City ett brett utbud av rolig rörelse på barnens villkor’’, fortsätter Pelle.

Sedan hösten 2023 förvaltas Heron City av Fastighets AB Balder.

”Det är med glädje vi välkomnar JumpYard till Heron City och Balder. JumpYards verksamhet är helt i linje med handelsplatsens ursprungliga tanke om att erbjuda olika typer av aktiviteter och blir ett bra komplement till befintliga verksamheter. Vi är övertygade om att satsningen kommer att locka många besökare och ser fram emot många framgångsrika år tillsammans”, säger Martin Berg, regionchef för kommersiella fastigheter på Balder.

För mer information, kontakta:

Pelle Möller, VD, pelle@jumpyard.se, 070-426 82 62

Pressbilder:

Fakta om Jumpyard

JumpYard grundades 2017 och har utvecklats till ett av de största och mest snabbväxande bolagen inom marknaden för trampolin- och aktivitetsparker i Europa. Företaget driver för närvarande 21 helägda trampolinparker i Sverige, Danmark, Norge, Spanien och Portugal. Jumpyard vill motverka stillasittande genom att erbjuda rolig rörelse och är sedan 2020 en del av Generation Peps nätverk som arbetar för att sätta fler barn i rörelse. Företaget har omkring 700 anställda.