Jungheinrich erbjuder virtuell mässa

Corona-virus inget hinder: Jungheinrich välkomnar sina kunder till virtuell mässa när LogiMAT ställs in

Utbredningen av Corona-viruset har lett till att många internationella mässor och konferenser ställts in, inklusive LogiMAT 2020 i Tyskland. Jungheinrich har snabbt istället skapat en virtuell mässa så att kunderna kan se intralogistikexpertens nyheter och innovationer visuellt, hemifrån, som om de vore på plats. Den virtuella mässan är öppen 10-12 mars 2020, bemannad med Jungheinrich-personal, över tre tidszoner.

Utbredningen av Corona-viruset gör att många större fysiska mötesplatser ställs in. Nyligen meddelades av arrangören att den årliga intralogistikmässan LogiMAT i Stuttgart, Tyskland, ställs in. Många kunder ser fram emot när Jungheinrich annars årligen visar upp nyheter och innovationer inom intralogistik på just LogiMAT. För att kunderna inte ska behöva missa något och inte behöva resa någonstans, har intralogistikexperten skapat och bjuder nu in kunder till sin första virtuella mässa. Den är öppen 10-12 mars 2020, bemannad med Jungheinrich-personal, över tre tidszoner.

“Mässor är alltid en bra erfarenhet för våra kunder och besökare och vi välkomnar dem förväntansfullt in till vår första virtuella mässa. Målet är att visa produktnyheter som passar deras behov," berättar Christian Erlach som är högst ansvarig inom Jungheinrich för sälj- och marknadsföring.

Den virtuella mässan visar visuellt olika mäss-områden med olika teman, keynote sessioner och chattrum där besökare kan prata med experter online. Jungheinrich’s virtuella monter fokuserar på framtidens lagerlogistik. Bland annat visas framtida lagerlösningar tillsammans med lösningar inom digitalisering och automatisering. Innovativa förarassistanssystem som ökar effektivitet och säkerhet på lagret är en annan höjdpunkt. Besökarna får också se de senaste truckkoncepten, så väl som energilösningarna inom litiumjonteknologin.

Den virtuella mässan är ett exempel på Jungheinrich’s proaktiva, innovativa och kreativa sätt att hantera utmanande situationer och bevisar hur snabbt Jungheinrich kan samordna och implementera nya lösningar. Den styrkan med Jungheinrich som partner får kunderna som hjälp med deras logistikutmaningar i vardagen med.

“Den globala klimatutmaningen gör att vi behöver flyga och resa mindre och träffas mer virtuellt som alternativ, varför en mix av virtuella och fysiska mötesplatser är del av vår framtid”, avslutar Erlach.

För att läsa mer om och besöka den virtuella mässan, klicka här: http://www.jungheinrich.com/virtual-tradeshow

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över  100 000 truckar. Koncernen har närmare 15 000 anställda totalt och en omsättning på över 3,1 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 160  medarbetare och en årlig omsättning på över 400 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadskommunikation