Innovationspris för ISM Online

Innovationspris för ISM Online

Jungheinrichs övervakningssystem för truckar - ISM Online - vann i ”Business”-kategorin vid årets IT Innovation Summit i München, Tyskland. Jungheinrich har utvecklat en M2M-plattform (maskin-till-maskin) för ISM Online tillsammans med Device Insight – en ledande leverantör av fjärrserviceplattformar för maskiner, fordon och utrustning.

Jungheinrich och Device Insight presenterade i juli gemensamt övervakningssystemet för truckar - ISM Online - på IT Innovation Summit, som arrangerades för första gången i München, Tyskland. Mötet ger företag en mötesplats för innovationer. En välrenommerad jury väljer ut vinnare i fyra olika kategorier utifrån presentationerna.

ISM Online är ett system för insamling, övervakning och analys av data för truckflottan, så som utnyttjandegrad, drifttimmar och truckskador. Systemet kan hantera ett företags totala truckflotta, oberoende av truckfabrikat och geografi.

Truckarna utrustas med komponenter för trådlös dataöverföring som kommunicerar med M2M-gateways i produktions- och lagerområdena. Dessa skickar trådlöst driftdata till en molnbaserad M2M-plattform som vidarebefordrar datan till ISM Online.

Om Device Insight
Device Insight är pionjärer inom M2M-teknik. Företaget räknas till världsledarna inom fjärrtjänsteplattformar för maskiner, fordon och utrustning.

Jungheinrich AG grundades 1953 och är idag en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadskommunikation