Jungheinrich på LogiMAT 2013

Jungheinrich på LogiMAT 2013

Jungheinrich kommer att visa upp intelligenta, innovativa lösningar för lagerteknik och materialhantering på mässan LogiMAT i Stuttgart som hålls 19 till 21 februari 2013.

Intralogistik kommer att vara nyckelordet på LogiMAT i februari nästa år. Huvudattraktionen blir en ny auto pallet mover av typen EKS APM 215a — en förarlös plocktruck för lagermiljö. Detta förarlösa transportsystem från Jungheinrich är främst tänkt att användas för att hantera repetitiva transportuppgifter — till exempel från godsmottagning eller produktionslinjen till en bestämd överlämningspunkt. På LogiMAT 2013 kommer Jungheinrich att demonstrera denna lösning ”live” på en särskilt utformad testkörningsbana.

Dessutom kommer såväl motviktstruckar, skjutstativtruckar, dragtruckar, låglyftande truckar och staplare visas så väl i Jungheinrich’s monter (Hall 6, Monternummer 211/311) som utomhus (östra och västra ingångarna).

Jungheinrich ställer också ut i mjukvaruhallen (Hall 5, Monternummer 421). Tillsammans med företaget ISA (Innovative Systemlösungen für die Automation GmbH) presenterar Jungheinrich sin programvara och IT-hårdvara för lagret. Besökare får bevittna ”live” demonstrationer av integrerade, holistiskt skapade intralogistiklösningar både för manuella och helt automatiserade lager.  Besökare får också se hur hela projekt kan bli klara på bara åtta veckor efter att systemspecifikationerna är klara.

Besökarna kommer hitta en rad smarta lösningar när det gäller effektivisering av processer för användning av truckar på lagret. Detta inkluderar trådlös kommunikation, logistikgränssnitt och lagerstyrningssystemet Jungheinrich WMS.  Tjänster inom materialflödesanalys, truckuthyrning, truckservice och begagnade truckar rundar av Jungheinrich’s deltagande som utställare på LogiMAT 2013.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Folke Rieckmann, VD
Tel (direkt): 040 - 690 46 23, e-post: folke.rieckmann@jungheinrich.se