Jungheinrich på LogiMAT 2022: Ny dimension inom intralogistik

1. Med 1 160 kvadratmeter monteryta är Jungheinrich återigen den största utställaren på LogiMAT
  2. Produktlansering som kommer att "förändra tid och rum"
  3. Hållbar intralogistik belyser automatisering, digitalisering och e-mobilitet
  4. Digitalt evenemang gör Jungheinrichs närvaro på LogiMAT tillgängligt online för de som inte kan besöka mässan

LogiMAT fick ställas in två gånger i följd på grund av pandemin. I år kommer mässan äntligen att äga rum igen. Precis som före Corona-tiden är Jungheinrich återigen den största utställaren. I sin monter visar företaget upp allt för framtidens lager och har meddelat en mycket speciell produktlansering för mässans första dag.

De som vill forma framtidens intralogistik måste gå nya vägar, ständigt ompröva processer och upptäcka nya dimensioner. Det faktum att Jungheinrich alltid har gjort detta med stor passion kan bevittnas på årets LogiMAT från 31 maj till 2 juni i Stuttgart. Med sin 1160 kvadratmeter stora monter i Hall 9 plus ytterligare utomhusyta mellan hallarna 7 och 9 är intralogistikexperten återigen den största utställaren på branschens ledande mässa i år och visar upp sina senaste hållbara innovationer inom automation, digitalisering och e-mobilitet.

"Vi gör intralogistiken mer effektiv och hållbar", förklarar Christian Erlach, Chief Sales Officer för Jungheinrich-koncernen. Han tillkännager en produktlansering den 31 maj, öppningsdagen för LogiMAT, som kommer att "förändra tid och rum". Vad exakt det kommer att bli är fortfarande en hemlighet. Allt företaget hittills har sagt är att det är en helt ny, fristående intralogistiklösning. – Vi kommer att presentera en helt ny produkt med vilken vi kommer att uppnå en ny dimension av effektivitet i våra kunders lager, säger Erlach.

Som ytterligare en höjdpunkt kan LogiMAT-besökare uppleva Jungheinrichs varumärkesambassadör Nico Rosberg i Jungheinrichs monter på mässans första dag. Hållbarhetsentreprenören och 2016 års världsmästare i Formel 1 är en framstående förespråkare för elektromobilitet och hållbart entreprenörskap.

”Jungheinrich och jag har ett gemensamt mål: att göra världen mer hållbar med e-mobilitet och smart teknik”, säger Rosberg.

Jungheinrich kommer också att presentera sin breda portfölj av automatiserade lagringssystem och mobila robotar på LogiMAT 2022. Med det senaste tillskottet av Autonomous Mobile Robot (AMR) arculee till sitt sortiment av automatiserade styrda maskiner (AGV) täcker Jungheinrich nu ett ännu bredare spektrum av lösningar, allt från låglyft- och höglyftsuppgifter, smalgångslagring, golv-till-golv-transporter, lastdragning, underlasttransporter till robotik-till-gods. Höjdpunkter i Jungheinrichs monter kommer att vara Soto-roboten från Jungheinrich-partnern Magazino, EKS 215a autotruckar som nominerats till IFOY Award och den senaste medlemmen i Jungheinrich-familjen: AMR-arculee från arculus.

De senaste POWERLiNE litiumjontruckarna finns också i Jungheinrichs monter. Dessa inkluderar den elektriska höglyftande trucken ERD 220i, nominerad till IFOY Award, och den elektriska låglyftande trucken ERE 225i. Jungheinrich är en pionjär inom litiumjonteknik inom intralogistik. Med konceptet integrerade litiumjonbatterier har Jungheinrich återigen satt en ny industristandard. Resultatet: avsevärt minskade truckdimensioner, förbättrad smidighet, ökad komfort och större säkerhet. En annan speciell egenskap hos POWERLiNE-truckarna: de är helt CO2-neutrala fram till leverans. Sammantaget ger litiumjontekniken ett stort bidrag till ökad hållbarhet inom intralogistik. Den övertygar med tillförlitligt hög prestanda vid minskad energiförbrukning, snabba laddningstider och frihet från underhåll.

För alla som inte kan komma till LogiMAT i Stuttgart personligen kommer Jungheinrich också att presentera mässans höjdpunkter som en del av ett digitalt evenemang den 9 juni 2022. I webbsessioner och virtuella showrooms kan besökare lära sig om hur Jungheinrich formar framtidens lager och få råd från Jungheinrichs experter i personliga möten.

Om Jungheinrich AG

Jungheinrich grundades 1953 av maskiningenjören Dr. Friedrich Jungheinrich i Hamburg, Tyskland. Företaget bär fortfarande grundarens namn och ägs fortfarande till stor del av ättlingar till honom. Det som började med innovationen av en truckmodell, växte och breddades alltmer över tiden. Idag är Jungheinrich en av världens ledande leverantörer inom intralogistik, med ett omfattande produktsortiment inom materialhantering, automatiserade system och intralogistiktjänster. Jungheinrich kan erbjuda kunder allt från en enstaka truck till stora "nyckelfärdiga" nya lager. Jungheinrich är experter på att skräddarsy intralogistiklösningar åt kunder så att de är rustade inför utmaningarna med Industry 4.0.

Om Jungheinrich Svenska AB

Jungheinrich Svenska AB grundades 1958 och är helägt av det tyska moderbolaget. Det svenska huvudkontoret finns i Arlöv, strax norr om Malmö. Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Malin Millnert, Marknadsansvarig