Jungheinrich satsar trots tuffa tider och bygger nytt huvudkontor i Malmö!

Jungheinrich satsar trots tuffa tider och bygger nytt huvudkontor i Malmö!

Anledningen till den stora satsningen är att de gamla lokalerna har blivit för små och företaget behöver något nytt att växa i. Stora Bernstorp är ett industriområde strax utanför Malmö där levande handelsområden samsas med rena industriområden. Jungheinrich kommer att vara i gott sällskap med både Honda och BMW som närmsta grannar.

”Läget kan inte bli bättre, mot den yttre ringvägen där 30 000- 35 000 bilar passerar dagligen ger det oss ett fantastiskt reklamläge” berättar Bengt Lindvall vice VD på Jungheinrich.
”Redan 2007 togs ett beslut i Tyskland om ett nytt huvudkontor för oss i Sverige. Då var vi mitt i en högkonjunktur och försäljningssiffrorna för branschen var mycket angenäma. Året efter var vi mitt i brinnande lågkonjunktur och byggplanerna försenades ett år.” fortsätter Bengt.

Tomten är på 16 000 kvadratmeter och själva byggnaden på 5300 kvadratmeter. Det nya huvudkontoret kommer att rymma både kontor, verkstad och lager, allt i samma byggnad.