Jungheinrich släpper eget övervakningssystem för truckar

Jungheinrich släpper eget övervakningssystem för truckar

Jungheinrich presenterade ett heltäckande övervakningssystem för truckar för första gången på den ledande materialflödesmässan CeMAT 2011.

Det nya övervakningssystemet för truckar kallas ISM Online (information system for truck management). Systemet kan hantera, analysera och optimera truckflottor oberoende av deras storlek och komplexitet. Jungheinrich har skapat ett verktyg som gör det möjligt att öka insynen och säkerheten i det egna lagret och att kontrollera sin truckflotta effektivare över flera platser – även landsöverskridande.

Hämtar information varifrån som helst i världen

Tillgång till all data får man via en portal i en skyddad zon på Internet. Detta underlättar möjligheten att hämta information från praktiskt taget vilken plats som helst i världen. ISM Online kombinerar kommersiell information och data för användande från alla truckar i en flotta. "Med all information som systemet ger kan beställaren i framtiden sänka driftskostnaderna för sin flotta betydligt", säger Dr Helmut Limberg, ansvarig för sälj- och marknadsföring på Jungheinrich.

Moduler som kan kombineras individuellt

Grundfunktionen i ISM Online ger användaren en översikt av flottan, kontrakt och produktegenskaper. Förutom antal truckar och truckarnas ålder per plats, visar denna modul också de totala kostnaderna för flottan. Beställaren kan också få en detaljerad lista över driftskostnader från en annan funktion, med information om fakturor, drifttimmar och servicerapporter.

Det kommer i framtiden bli möjligt inte bara att dokumentera skador överlag, utan också att kunna adressera dem direkt genom åtkomstkontroll, föraradministration och inspelad data. Helmut Limberg: "Detta kommer också att öka förarnas ansvarskänsla. Förutom betydligt bättre säkerhet i lagret kommer detta också att sänka kostnaderna orsakade av felaktig användning av truckar. "Rapporterna låter användaren kontrollera och optimera det faktiska utnyttjandet av hans truckar.

Användarvänligt webbgränssnitt

ISM Online är webbaserat och lättanvänt med enkla, överskådliga diagram och tabeller. Förutom Jungheinrich’s truckar kan systemet kontrollera mixade flottor.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Lennart Dahlberg, VD
Tel (direkt): 040 - 690 46 15, e-post: lennart.dahlberg@jungheinrich.se