Ulf Berg ny försäljningschef för Jungheinrich Svenska AB

Ulf Berg ny försäljningschef för Jungheinrich Svenska AB

Ulf Berg, 50, har tillträtt som ny försäljningschef för Jungheinrich Svenska AB. Han har tidigare erfarenhet från logistik och detaljhandel och kommer närmast från Bring Citymail där han arbetat med effektivitet och ledarskap.

Ulf är ny i truckbranschen, men har stor erfarenhet från olika branscher.

– Jag har alltid arbetat med försäljning och ledarskap. Fick mitt första arbete som ledare vid 24 års ålder. Är sprungen från detaljhandeln, men har arbetat B2B sen 1994. Har arbetat i många olika branscher; skor, leksaker, kontorsmaterial, bilar, post och nu truckar, säger han i en kommentar.

Ulf anser att det interna samarbetet är avgörande för ett företags resultat.

- När jag arbetade på Honda Nordic som Sales & Logistics Manager för Skandinavien och Baltikum fick jag med mig att nyckeln till framgång är samarbete mellan ett företags olika avdelningar. Även insikten om vikten av att få mina medarbetare att må bra. Ett bra jobb utförs av bäst av en person som mår bra. Skapa förutsättningar och framgången kommer - tveklöst, avslutar han.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Folke Rieckmann, VD
Tel (direkt): 040 - 690 46 23, e-post: folke.rieckmann@jungheinrich.se