Junglemap lanserar utbildningen Informationssäkerhet 2022

Cyberattacker och andra digitala hot tvingar företag att vidta åtgärder för att minska risker. Junglemap erbjuder medvetandehöjande utbildningar som främjar ett säkert beteende bland alla anställda – året runt. Idag lanserar Junglemap Nano-utbildningen Informationssäkerhet 2022.

Behovet av ökad medvetenhet om informationssäkerhet är stort i Sverige, där vi har en hög grad av digitalisering, men en låg nivå på cybersäkerhet. Det gör oss digitalt sårbara, inte minst med tanke på att antalet cyberattacker ökar.
- Den mänskliga faktorn i informationssäkerheten kan inte ignoreras. Vår NanoLearning-metod och vårt innehåll hjälper våra kunder att hålla detta affärskritiska ämne högt upp på agendan, på ett enkelt och effektivt sätt, säger Matti Olofsson, Managing Director på Junglemap Sverige.

Sedan 2006 har Junglemap levererat Nano-utbildning i informationssäkerhet till 6 miljoner användare i 140 länder världen över. Utbildningen fokuserar på områden med hög risk för mänskliga misstag, t.ex. nätfiske, lösenord och användning av mobiler och internet. STAR-beteende, dvs. att stanna upp, tänka efter, fråga och reagera genom att rapportera incidenter, är ett återkommande tema, tillsammans med uppmaningar till handling som främjar bästa praxis och dialog för en kollektiv, varaktig beteendeförändring.

Kombinationen av proaktiv e-postdistribution av korta, koncisa NanoLearning-lektioner till alla anställda, utspridda under hela kalenderåret, stimulerar ett högt deltagande och motverkar vår naturliga glömskekurva. Medvetenhetsutbildningen levereras med undersökningar före och efter utbildningen, kunskapstester för repetition, phishing-träning och chefsrapporter, med helt automatiserad distribution och AD-integration.

Nya funktioner i Information Security Awareness 2022
Junglemap fortsätter att förnya sig, och 2022 års upplaga har flera nya funktioner, t.ex. phishing-simulering med falska inloggningssidor ("credential harvesting") och en motiverande STAR-rating av användarnas utbildningsprestationer. Slutanvändargränssnittet och NanoLearning-plattformen, en Software-as-a-Service-lösning, har båda moderniserats avsevärt inför 2022 års utgåva.