Vädjan till fotbolls-Sverige!

Junsele 2011-05-20

Vädjan till er fotbollsvänner!!

Som ni säkert känner till från media har vår förening hamnat i en prekär spelarsituation på grund av att Svenska Fotbollsförbundet gjort en ITC-begäran utanför det gällande tidsfönstret. Begäran gjordes den 6 maj 2011 och skulle ha gjorts före den 1 april.

SvFF har därför begärt hos FIFA om ett undantag för att få registrera dessa spelare men FIFA har den 19 maj 2011 meddelat SvFF att man inte bifaller förbundets begäran.

Detta innebär att 6 st utländska spelare som är helt nödvändiga för att vi ska kunna få ihop en komplett spelartrupp saknas. Vi spelar för närvarande med en trupp bland annat bestående av några 16-åriga spelare, en 45-årig tränare och utan någon spelare på bänken. Mot Älgarna för två veckor sedan började vi spelet med 8 man på plan. Alla förstår att detta inte håller för Div 2. Och vissa av våra spelare orkar inte eller har dragit på sig skador. Trots detta har man genomfört matcherna med ett resultat över förväntan men vi måste förstärka truppen omgående.

Vi önskar av denna anledning komma i kontakt med någon klubb som kan låna ut en eller flera spelare till oss under hela eller delar av våromgången.

Vänligen kontakta vår Thomas Hellgren på tel. 070-2359512 eller Ronny Johansson 070-2341066 om ni har möjlighet att hjälpa oss på något sätt.

Tack på förhand!!

• Fotboll