Click and Collect ökar - nu bygger JYSK utlämningsrum i butikerna

Click and Collect ökar - nu bygger JYSK utlämningsrum i butikerna

Ungefär en halv miljon av JYSK Sveriges kunder väljer att handla med "Click and Collect". Intresset för att reservera varor online, få dem samlade av butiksmedarbetare för att sedan hämta dem i butik, har ökat för varje år. Därför bygger JYSK nu utlämningsrum i butikerna, för att ge ännu bättre kundservice och förenkla hanteringen.

– Det här kommer göra vår hantering snabbare i butik vilket kommer att ge kunden en bättre upplevelse, säger Sten Nielsen, konceptansvarig för JYSK Sverige.

Med Click and Collect kan JYSKs kunder kostnadsfritt reservera varor i sin lokala JYSK-butik direkt från hemsidan. Butiksmedarbetarna plockar ihop varorna inom 30 minuter och kunderna kan hämta varorna under de närmsta 48 timmarna. Tjänsten har blivit ett alltmer populärt alternativ för kunderna.

Click and Collect-ordrarna har växt från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum i direkt anslutning till kassaområdet, i stil med ett post-utlämningsrum i mataffären.

– Vi har som ambition att ge våra kunder en och samma upplevelse av vår service oavsett var de möter oss, digitalt eller fysiskt. Därför är det naturligt att våra butikers layout utvecklas i takt med våra digitala tjänster så att våra medarbetare får förutsättning att överträffa kundernas förväntningar och samtidigt få så lite extramoment som möjligt, säger Sten Nielsen som är konceptansvarig för JYSK Sverige.

Just nu implementeras nyheten i utvalda svenska JYSK butiker. Ängelholm var första butik att få det nya utlämningsrummet. Under sommaren får ytterligare 13 butiker ett.

– Det har blivit jättestor skillnad. Kunden som kommer in för att hämta sin Click and Collect får service snabbt när vi kan samla hela ordern på ett ställe. Arbetsmiljön i kassan är också bättre när varorna är nära tillhands, samlade på ett ställe men ändå inte i vägen, säger Thomas Lennartsson som är butikschef i Ängelholm.