Här är trenderna från JYSKs trädgårdsevent 2023

Här är trenderna från JYSKs trädgårdsevent 2023

Frigörelse och samhörighet stod i fokus när JYSK visade upp trädgårdstrenderna för 2023 vid ett trädgårdsevent i Kungens Kurva i tisdags.

De två trenderna RELEASE och BELONGING följer som en röd tråd genom JYSKs trädgårdssortiment 2023.

Storsäljaren VEMB i populär konstrotting och med ett bord som går att höja och sänka (bilden ovan) kompletterades med inredningsdetaljer som skapar trenden BELONGING.

Trendens fokus ligger på material från naturen, som trä och textilier av naturfibrer blandat med fransar och rufsiga kanter. Nyanserna är lugna och skandinaviska, i grönt, ljusblått och neutrala toner av brunt och grått

Bordet VESTERHAVET, gjort av FSC-märkt trä, dukades hemtrevligt med de blommiga kopparna VETLE och placerads i skuggan av det stora härliga parasollet LEMVIG, som med sina tre meter i diameter och stomme i massivt FSC-märkt trä står tryggt och vackert på uteplatsen.

Bordet VESTERHAVET, i massiv teak kombineras enkelt med antingen en vanlig stol eller en klappstol från samma serie.

En plats för flera tillfällen

Det stilrena och underhållsfria loungesetet BEJSTRUP (nedan) i stilren svart aluminium och detaljer av konstträ stylades efter trenden BELONGING.

Trenden ger oss vibbar av utlandssemester och nostalgi genom varma toner av orange och rosa, blått, sand och ljusgrått och skapar en plats där det är möjligt att ta ett djupt andetag och släppa taget.

Solstolen LOMMA med vippfunktion, fick ett mysigt och skönt uttryck med dynan STOREHOLM i härlig pastellorange/rosa färg. Tillsammans med de blommiga prydnadskuddarna i kombination med det härligt mönstrade parasollet STENSTRUP och ljusslingan SIGURD skapades en uteplats som fungerar från frukost till sen kväll och för alla tillfällen.

Förbered dig för uteliv

Det krävs inte så stora medel för att ta emot våren. Med hjälp av konstväxter, underlägg och filtar som flirtar med naturen skapades ett gottebord av möjligheter för den som vill smygstarta inomhus för att ha kortare startsträcka när ljuset tar över igen.

Den som vill vara riktigt redo förbereder såklart picknick-packningen redan nu. En picknickväska och filt tillsammans med strandstolen VARBERG och parasollet STRUER skapar alla förutsättningar för en snabb utflykt när solen tittar fram. Till och med engångsgrillen CASUS, helt producerad i bambu, lavasten och kartong, går att hitta hos JYSK i år.

Missade du eventet?
I videon nedan kan du få en glimt ändå: