Meteorologisk vår i söder – JYSK är redo med trädgårdssortimentet 2023

Meteorologisk vår i söder – JYSK är redo med trädgårdssortimentet 2023

Nu finns 2023 års trädgårdssortiment i de svenska JYSK-butikerna. Årets trädgårdssortiment inspireras av naturen både vad gäller färg och material.

– Inför säsongen 2023 har vi lagt till flera nya produkter i en naturlook, eftersom det matchar dagens skandinaviska trender och ger utomhusområdet en mjukare och avslappnad look, säger Hans Christian Ziegler Bruun, category manager för trädgårdssortimentet hos JYSK.

Massivt trä och återvunnen plast

I årets sortiment har loungegrupperna en fortsatt framträdande roll. Konstrottingen finns fortfarande kvar som en kundfavorit men får i allt högre utsträckning sällskap av loungegrupper i naturmaterial som stål och trä.

Bland de nya möblerna hittar du till exempel loungesetet ILLERUP med en bordsskiva i massiv teak och stolarna FJELLERUP, som i sitt uttryck matchar bordet HOLTE, som är tillverkat av massivt akaciaträ.

I sortimentet ingår även SADBJERG, som finns både som stapelbar loungestol och stol och är gjord av havsplast, återvunnet aluminium och återvunnet FSC-certifierat trä (FSC©® N001715).

Trädgårdsmöbler som kan växla med behoven

Behovet på uteplatsen kan snabbt ändras. Det är sol, fika, middagar, gäster, familjen eller bara en ensam lugn stund som ska samsas om samma plats. Med möbler som kan anpassas efter situation skapar man lätt de förutsättningar som behövs oavsett situation. Ett bord som kan växa med hjälp av iläggsskivor gör det tillexempel lätt att ställa till med grillfest.

– En stor efterfrågan bland våra kunder har gjort att vi i år även har lagt till bordet TAGEHOLM i naturfärger, som är vårt första runda utebord med möjlighet att lägga till ytterligare en iläggsskiva. På så sätt är det lätt att skapa utrymme för fler, säger Hans Christian Ziegler Bruun.

Solsängarna HALLING och UGILT är ett annat exempel på en möbler som kan växla efter behov. Ställer man dem bredvid varandra skapar de utrymme för att låta familjen samlas i solen. Samtidigt gör de separata delarna av solsängarna det möjligt att använda dem som två separata möbler på uteplatsen.

Butikerna är fyllda med trädgårdsvaror

Att våren är på väg in över Sverige har vi fått tydliga indikationer om den senaste veckan. I början av veckan meddelade SMHI meteorologisk vår i stora delar av södra Götaland och med det har många vågat börja drömma om livet på uteplatsen igen. I JYSKs butiker är medarbetarna redo, från och med idag står trädgårdsmöblerna uppställda i butikerna.

– Det vänder snabbt nu. På en vecka kan vi uppleva alla årstider. I början av veckan var det härligt vårväder och vi märker att kunderna vill vara redo att möta solen i trädgården, säger Mohamed Shalan, butikschef på JYSK.

Mohamed Shalan i Gamlestan
Mohamed Shalan, butikschef för JYSK Gamlestan är redo för kunderna.