JYSK Nordic publicerar årsrapport

JYSK Nordic, som omfattar 15 av de länder där JYSK-koncernen har butiker, har i dag publicerat sin årsrapport för 2010/11.

Årsrapporten för den del av JYSK-koncernen som benämns som JYSK Nordic har publicerats i dag.

Rapporten omfattar den företag som har butiker i de nordiska länderna, Centraleuropa, Nederländerna, Storbritannien och Kina. Rapporten täcker därmed 15 av de länder där JYSK har butiker.

Rapporten omfattar inte butikerna i Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Spanien och Italien, eftersom dessa drivs av JYSK Nordics systerbolag Dänisches Bettenlager. JYSK Franchise och övriga företag ingående i JYSK Holding A/S finns inte heller med.

JYSKs räkenskapsår avslutades den sista augusti.

Redovisat årsresultat efter skatt var 535,4 miljoner DKK, jämfört med 575,2 miljoner DKK 2010/11. Resultatet anses som tillfredsställande och motsvarar förväntningarna.

EBIT föll något från 861,3 miljoner DKK till 848,3 miljoner DKK under 2011/12. Den konsoliderade nettoomsättningen ökade med 3,4 % tack vare att nya butiker öppnades.

Expansionen av JYSK-koncernen som helhet fortsätter. Vi har för närvarande ca 17 500 medarbetare fördelade på fler än 2 000 butiker, två huvudkontor och sex distributionscentra. I år kan vi därför återigen säga att antalet butiker och anställda aldrig någonsin har varit större - och att vi fortsätter att expandera så att ännu fler kunder får glädje av många bra erbjudanden från JYSK.

Hämta årsrapporten här.

JYSK GROUP har sitt ursprung i Skandinavien: den första butiken öppnades i Danmark 1979. Idag har JYSK GROUP över 2400 butiker och 20000 anställda i 45 länder. I Tyskland och Österrike är namnet Dänisches Bettenlager – och JYSK i resten av världen. JYSK GROUP strävar efter att etablera sig i hela världen med ett bra erbjudande för alla. Ägaren och grundaren av JYSK GROUP är Lars Larsen som också är ägare till möbelkedjorna Bolia.com, IDE möbler och ILVA – samt ett antal andra företag. Omsättningen för LARS LARSEN GROUP är 3,4 miljarder euro.