Den nya generationen redskapsbärare - TransPro 5080

Den nya generationen redskapsbärare - TransPro 5080

Kärcher Belos är stolta över att presentera redskapsbäraren där föraren är i centrum.
En komplett maskin för professionella användare med höga krav, året runt.

Med utgångspunkt från våra kunders behov och krav har vi tillsammans med våra ingenjörer skapat den nya generationen redskapsbärare som ger långsiktig trygghet för professionella markvårdares behov, året runt. Jämfört med föregångaren TransPro 4560 har nya TransPro 5080 mer kraft, högre nyttolast, är robustare och lättare att underhålla. Dessutom är användarvänlighet avsevärt förbättrad, förklarar försäljningschefen för Kärcher Belos Carl-Göran Ericson.

Byggd för användaren
Användaren har aldrig haft så mycket frihet med att konfigurera sin redskapsbärare som nu. Den omtänksamma förarmiljön med rätt klimat, låga ljudnivå (73 dB) och bra runt-om-sikt gör jobbet lättare och ger föraren full uppsikt över arbetet. Den rymliga avvibrerade förarhytten stänger effektivt ute såväl kyla som buller. Ännu ett led i användarvänlighet har gjorts på den ergonomiska kontrollpanelen som är färgkodad och grupperad i olika kategorier med självförklarande symboler.

En maskin med kraftiga resurser
Den kraftfulla motorn (en Kubota 49 hk dieselmotor) i kombination med en hydraulisk PTO (Power Take Off) som ger 80 l/min – 220 bar ger ökade möjligheter att arbeta med stora redskap t ex. klippdäck upp till tre meters arbetsbredd eller med en högeffektiv snöslunga. Dessutom medför hydraulisk PTO till mindre vibrationer, högre driftsäkerhet och lägre skaderisk jämfört med mekaniska transmissioner.

Robust design
Vid konstruktionen av TP 5080 ägnades mycket tid åt den robusta ramen. Bland annat återspeglas detta i integrationen av hjulmotorerna och den ledade midjan. En väl genomtänkt design och konstruktion garanterar för en lång livslängd och ett högt andrahandsvärde.

Kläm och känn på TP 5080 på Elmia Park 2013, monter U:202
Alla som är nyfikna på den nya generationen redskapsbärare är varmt välkomna till Elmia Park 24-26 september 2013. Vi finns i monter U:202.

För mer info kontakta försäljningschef för Kärcher Belos Carl-Göran Ericson tel. 031-577 636,
mail carl-goran.ericson@karcher.se

Kort om Kärcher AB
Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 9600 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och som privata användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare för markvård.

Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Företagets huvudkontor finns i Göteborg och med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela landet för produkter med varumärken Kärcher och Belos.