Kärcher Professional – Bäst i test gånger tre!

Kärcher Professional – Bäst i test gånger tre!

Kärchers professionella högtrycks- och hetvattentvättar har återigen segrat i hårda praktiska tester genomförda av ledande fackpress inom lantbruk, anläggning och entreprenad.

Kärcher kan stolt meddela att vi nu har tre Bäst-i-test vinnare bland våra professionella högtryck- och hetvattentvättar. Det blev resultatet efter att marknadens mest genomgripande tester av högtrycks- och hetvattentvättar utförts.
Sammanfattningsvis kan man säga att alla tre testerna utgick ifrån högtryckstvättarnas strålbild på olika material, vattenflödet vid olika temperaturer/inställningar och användarvänlighet.

- Kärcher högtryckstvätt HD 7/18-4 MX vann i både ergonomi och prestanda i det tyska magasinet Agrar magazin nr 11, 2012.
HD 7/18-4 MX är en prisvärd trefas allroundmaskin med bra tvättkraft. Den har låg vikt och är mycket kompakt. Detta är tvätten du enkelt tar med dig i bilen och på de flesta jobben.

- Kärcher hetvattentvätt HDS 8/18-4 CX blev totalsegrare i Koneviesti, nr 12, 2012 Finlands ledande testande facktidning för entreprenad, tunga fordon och lantbruksmaskiner. Hög temperatur vid högt tryck och hög användarvänlighet avgjorde testet.
HDS 8/18-4 CX är en slittålig och kompakt hetvattentvätt som kombinerar innovativ teknik med maximal användarvänlighet.
Lång användarlivslängd, även under mycket krävande rengöringsarbeten. Eco!efficiency-läge som ger 20% lägre bränsleförbrukning. Flexibilitet och mobilitet i kombination med testvinnande prestanda i attraktivt format!

- Kärcher hetvattentvätt HDS 12/18-4 SX har av tidningen Käytännön Maamies nr 11, 2012 (Finlands motsvarighet till tidningen Husdjur i Sverige) utnämnts till Bäst i test då sju hetvattentvättar testades. HDS Super fick pluspoäng i rengöringskraft, arbetstryck, utrustning, användbarhet, verkningsgrad och i värmeeffekt.
HDS 12/18-4 SX  är en lågvarvig hetvattentvätt med rejält tryck och ångsteg för att lösa hårt sittande smuts, fett och olja. Hela 1200 liters vattenkapacitet spolar bort även riktigt tjocka lager på stora ytor, t ex gödsel, jord och lera. Testvinnande kapacitet som sparar tid!

Se tidningen Käytännön Maamies test på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=l-PTrpgAhUM&feature=youtu.be

Kärchers produkter har funnits i Sverige sedan 1975 då man introducerade högtryckstvättarna på marknaden. Kärcher producerar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, ångtvättar, skur- och sopmaskiner. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Tack vare 75 års erfarenhet av rengöring både inom industrin och för privatkonsumenter är Kärcher idag expert på området och också drivande av utvecklingen av nya produkter och innovationer.