Kaffeknappens Advisory Barista har fått domarlicens

SCAE Speciality Coffee Association of Europe certifierade i år 12 domare enligt internationell standard då det från och med 2011 är ett krav för att få döma i officiella tävlingar och vi på Kaffeknappen är stolta över att Matte Carlson är en av dem. Certifikatet berättigar honom att döma i nationella baristamästerskapen, Barista Cup 2012.

Matte är en erfaren domare och har tidigare dömt både under deltävlingar 2009 och semifinaler 2010. I tisdags dömde han under Karlstads deltävling av Barista Cup 2012 och den 21 februari är det alltså dags igen, denna gång när Kaffeknappen står som värd för Stockholms deltävling av Barista Cup 2012.

Kaffeknappens VD Maria Berghagen EnanderDet är en stor tillgång att ha så hög kompetens inom Kaffeknappen, eftersom vi vill ligga i framkant när det gäller utvecklingen i branschen. Vår ambition är att öka medvetenheten om kaffe och vi vill gärna sprida vår kunskap vidare till våra kunder.”

Matte har arbetat med kaffe sedan 1999. Han är engagerad i SCAE och på Kaffeknappen är han den som ansvarar för kaffeknappens Barista Team och dess utveckling. Dessutom är han utbildningsansvarig och jobbar mycket med olika företagsaktiviteter och events.

Kaffeknappen gratulerar samtliga som certifierades av SCAE i år, domarlicensen gäller i två år.

Matte Carlson - Kaffeknappen
Anna Nordström - Löfbergs Lila