KakeldaxGruppen fortsätter att utveckla butikskonceptet

KakeldaxGruppen fortsätter att utveckla butikskonceptet. I ett nästa steg byggs kulörväggar med Marazzi Sistem C och N i samtliga 16 egna kakelbutiker i Sverige.

Efter att byggt om KakeldaxGruppens butikskedja under 2010 och våren 2011, tas nu ytterligare steg framåt för att skapa extrem inspiration i utställningbutikerna kring kakel, klinker och mosaik som både bygg- och inredningsmaterial.

Målet är att visa byggkeramikens fördelar som inredningsmaterial i för många olika ytor i hemmet. Hallgolv, kök, fondväggar, altaner, trappor, vardagsrumsgolv, väggar och golv i sovrum är ytor som kompletterar det traditionella valet i badrummet.

KakeldaxGruppens eget design-team fortsätter att lyfta inpirationsnivån genom att besöka butikskedjan regelbundet, samtidigt som NCS 8000 i kombination med vitt, valts som interiöra kulörer som kommer allt synas allt mer i butikskedjan. Valet av kulörer är gjort av arkitekter, för att skapa ett ytterligare fokus på att lyfta fram den byggkeramik som visas i utställningarna.

• stigs kakel
  • inspiration