Kale Foods anställer ny VD med sikte på fortsatt expansion

Kale Foods anställer ny VD med sikte på fortsatt expansion

Kale Foods AB har anställt Conny Swahn, som kommer att tillträda posten som VD i november. Kale Foods ingår i Kale Uniteds företagsgrupp och är exklusiv distributör i Sverige av flera ledande växtbaserade varumärken. Kale Foods befinner sig i en expansiv fas och har nyligen inkluderat bl.a. varumärkena Lily & Hanna's samt Juicy Marbles i sitt erbjudande till livsmedelsmarknaden.

Conny Swahn har en lång karriär inom dagligvarubranschen med flera ledande positioner. Conny kommer närmast från en tjänst som Affärsområdeschef för Gooh! inom Lantmännen Cerealia med hög tillväxt och stärkt marknadsposition som resultat.

"
Kale Foods är ett spännande företag som ligger i framkant med att erbjuda framtidens mat. Jag har en mycket stor passion i hållbarhet och att driva och utveckla affärer och ser fram emot att fortsätta utveckla den fantastiska verksamhet som Kale Foods har!" säger Conny Swahn.

Som ett led i den fortsatta utvecklingen av Kale Uniteds företagsgrupp har Magnus Johansson klivit upp som styrelseordförande i Kale United AB. Magnus Johansson, tidigare VD för Coop, ingår i Kale Uniteds styrelse sedan 2022.

Måns Ullerstam, VD för Kale United, säger: "Jag är mycket glad att Kale Foods nu får en skicklig och erfaren VD i Conny Swahn, som kan leda företaget vidare i den fortsatta expansion vi ser framför oss. Det är också mycket värdefullt för Kale Uniteds företagsgrupp att Magnus Johansson nu tar rollen som styrelseordförande i Kale United."

Kategorier

Kale United är ett publikt holdingbolag som framgångsrikt investerar i ledande växtbaserade foodtechbolag. Kale United fokuserar på en hög finansiell utveckling samtidigt som investeringarna sker i linje med FN:s hållbarhetsmål.

Kale United investerar i ett brett spektrum av bolag som har skalbara lösningar för innovation och produktion, för att främja övergången till en mer växtbaserad livsstil och minska utsläppen av växthusgaser. Dotterbolaget Kale Foods står för försäljning och distribution av portföljbolagens produkter till den nordiska marknaden.

Måns Ullerstam

Presskontakt VD och Grundare +46 703 958331