Kale United blir ny ägare till Lily & Hanna's och lanserar nya gräddiga glassar

Kale United blir ny ägare till Lily & Hanna's och lanserar nya gräddiga glassar

Kale United förvärvar över 95 procent av aktierna i Lily & Hanna's

Kale United har förvärvat över 95 procent av aktierna i företaget bakom Lily & Hanna's välkända glassar. VD Måns Ullerstam är mycket glad över att Lily & Hanna's adderas till Kale Uniteds portfölj.

"Lily & Hanna's fantastiska produkter passar perfekt in i vårt koncept. Förvärvet är en del av att vi växlar upp vår produktion och distribution av växtbaserade varumärken genom Kale Foods och innebär att koncernens omsättning ökar med 60 procent. Transaktionen ökar också värdet på Kale Uniteds hela portfölj med över tio procent."

Lagom till våren tar Lily & Hanna’s sina glassar till nästa nivå

I samband med Kale Uniteds förvärv lanserar Lily & Hanna's nya glassar. Produktionen har också konsoliderats till en fabrik för att förbättra glassens kvalitet och verksamhetens marginaler.

"Vårt fokus har varit att förbättra glassens konsistens för en extra gräddig och lyxig känsla, utan att kompromissa med ingredienserna vi använder, som även fortsatt är naturliga, veganska och ekologiska. Resultatet är glassar i absolut toppklass. Vi bjuder på spännande kontraster i både textur och arom med fyllning av härliga glutenfria kakbitar och maffigt lyxiga såser. Våra godaste glassar hittills", säger Hanna Reimers, glassmästare hos Lily & Hanna's.

Glassarna finns nu att köpa hos ICA, Coop, City Gross och Mathem, samt hos Hemköp i Mälardalen.