Ingrid Marmvik i studion på Forum i Oskarshamn där Adventskalendern spelas in.

Länsmusiken önskar En God Jul och Ett Gott Nytt År!

Så går nu 2020 mot sitt slut. Ett år som har satt oss alla på svåra prov. Vi har planerat och planerat om. Vi har nästan över en natt tvingats in i de digitala mediernas värld. Medarbetarnas kreativitet har flödat.

Vi har verkligen fått visa Länsmusikens bredd genom t.ex. vår Adventskalender där Camerata Nordica, kammarmusiker, barn, Talentcoachartister och andra gästande musikvänner funnits bakom luckorna. Än återstår några och på julaftonen är det som sig bör en dubbellucka med både balett och musik när vi presenterar ett utdrag ur Nötknäpparen.

Vår förhoppning är nu att vi under 2021 så småningom ska få återgå till det normala. Men, vi vet redan nu att konserterna med bl.a. Melodi Zhao i januari inte kommer att spelas med en fulltalig Camerata Nordica.

Jag, tillsammans med alla medarbetare på Länsmusiken, önskar alla En Riktigt Skön Helg!

Ingrid Marmvik
Länsmusikchef

Kalmar Läns Musikstiftelse (Länsmusiken) finansieras av Region Kalmar län, Statens Kulturråd samt länets kommuner. Årligen genomförs cirka 500 konserter och aktiviteter som vänder sig till människor i alla åldrar och med olika kulturell bakgrund. Länsmusiken ansvarar för Talentcoach och har samarbeten med Imagine Sweden samt också med ett stort antal konsertarrangörer i Kalmar län. Kammarorkestern Camerata Nordica är hemmahörande i Oskarshamn och är en del av Länsmusiken.