Se filmen med Länsmusikens julhälsning inspelad på Kläckeberga Gård utanför Kalmar.

Länsmusiken önskar EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

Så går nu 2021 mot sitt slut. Ett år som vi kommer att minnas som pandemins år. Ett år då en del av våra planerade konserter och evenemang fick en helt annan utformning än vi tänkt. En del ställdes in och mycket fick planeras på väldigt kort tid och där medarbetarna visat prov på sin fantastiska kreativitet.
Vår förhoppning är nu att vi under 2022 så småningom ska få återgå till det normala. Men, till dess, fortsätter vi att t.ex. annonsera Camerata Nordicas konserter en månad innan konsert.

Länsmusikens julhälsning - Det tomma huset - en vintersaga.
Vi hade nöjet att filma på Kläckeberga Gård den 12 december med filmaren Matthew Gormly. Denna vintersaga innehåller en musikberättelse där flera bekanta ansikten kan skymta fram …
Se filmen här!

Jag, tillsammans med alla medarbetare på Länsmusiken, önskar alla en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!

Ingrid Marmvik
Länsmusikchef