Följ med på en förtrollad färd in i musikens värld.

Party in the Zoo. Familjeföreställning med Camerata Nordica i Oskarshamn

Party in the Zoo är Camerata Nordicas första familjekonsert. Följ med Djurens karneval och en förtrollad färd in i musikens magiska värld.
– Konserten är en del av vår satsning i att introducera den klassiska musiken för unga lyssnare och deras familjer men konserten passar givetvis alla musikälskare, berättar Ingrid Marmvik som är länsmusikchef.
Under konserten är Julian Azkoul ledare och solist. Dessutom blir publiken guidad genom föreställningen av Martin Ibohm.

I Camille Saint-Saëns vackra verk uppenbarar sig lejonen, elefanten och sköldpaddorna såväl visuellt som instrumentalt. Ett av våra mest kända cellosolon återfinns här i form av svanen. På programmet står även Franz Schubert, Forellkvintett och Niccolò Paganini, Karneval i Venedig. Camerata Nordica förstärks denna gång av inte mindre än två flyglar, flöjt, klarinett, xylofon och klockspel.

Program:
C. Saint-Saëns - Djurens Karneval för två violiner, viola, cello, bas, flöjt, klarinett, slagverk och två flyglar
F. Schubert - Forellkvintetten för violin, viola, cello, bas och piano
N. Paganini - Karneval i Venedig för violin och stråkar Op. 10 tillsammans med elever från musikskolan.

Välkomna till Party in the Zoo som arrangeras tillsammans med Oskarshamns musikskola.

Söndag 25 november kl. 16.00. Forum, Oskarshamn. Fri entré.

Information:
Ingrid Marmvik
Länsmusikchef
E-post: ingrid.marmvik@lansmusiken.se

Kalmar Läns Musikstiftelse (Länsmusiken) finansieras av Kalmar läns landsting, Statens Kulturråd, Regionförbundet samt länets kommuner. Årligen genomförs cirka 500 konserter och aktiviteter som vänder sig till alla åldrar och människor med olika kulturell bakgrund. Länsmusiken ansvarar för Talentcoach och har samarbeten med Songlines och Imagine Sweden samt också med ett stort antal konsertarrangörer i Kalmar län. Kammarorkestern Camerata Nordica är hemmahörande i Oskarshamn och en del av Länsmusiken.
För att Länsmusiken inte ska fortsätta skicka information, sänd e-post till info@lansmusiken.se.
www.lansmusiken.se finns uppgifter om hur Länsmusiken behandlar personuppgifter.