Titti Sjöblom och Ehrling Eliasson.

"Vårat Gäng" - Konsert med Titti Sjöblom, Ehrling Eliasson och Camerata Nordica i en digital sändning från Kalmar teater

Titti Sjöblom började som tvååring att sjunga tillsammans med sin mamma Alice Babs och har sen bara fortsatt. Lördag 6 mars kl. 17.00 får vi se och höra henne tillsammans med sin man, gitarristen och sångaren Ehrling Eliasson i en streamad konsert från Kalmar teater.

Titti Sjöblom och Ehrling Eliasson bjuder på populära örhängen från svunna tider. Programmet är döpt till "Vårat Gäng" och innehåller schlagers och visor som skrevs på 30-, 40- och 50-talen av bland andra Perne Paddock, Kai Gullmar, Lasse Dahlqvist och Evert Taube. Med sig under sändningen har Titti och Ehrling musiker ur Camerata Nordica.

- Musik är den bästa medicinen – det har vi fått höra och uppleva många gånger, säger Titti Sjöblom. Och vi tycker det är viktigt med musik för alla åldrar. Det är fantastiskt att framträda tillsammans med Camerata Nordica och med fina arrangemang av Nils Petter Ankarblom och sist men inte minst att få sjunga i Kalmar, där mamma föddes för snart 100 år sedan.

- Jag är uppväxt med Titti Sjöbloms leende artisteri och blir nästan lite "starstruck" av att få vara med och producera den här konserten, berättar Urban Wedin på Länsmusiken i Kalmar län. ­- Vi har valt att också låta den vackra salongen på Kalmar teater ha en roll i sändningen. Nu när vi inte kan fylla salongen med levande publik kan vi istället låta salongen leva för vår publik.

Medverkande:

Titti Sjöblom
Ehrling Eliasson
Hanna Helgegren, Camille Vasseur, Annika Thunberg, Alva Rasmussen, Sabina Sandri-Olsson och Joel Malmborg
Musik av Perne Paddock, Kai Gullmar, Lasse Dahlqvist och Evert Taube
Arrangemang av Nils-Petter Ankarblom och Christopher Kandelin

Produktion Camerata Nordica, Kalmar Läns Musikstiftelse och med stöd från Kalmar kommun

Se sändningen på Camerata Play:

Information:

Urban Wedin