Kampanj för att uppmärksamma riskbruk av alkohol

Hur är jag som förälder efter ett par glas vin? Hur uppfattas jag av mina vänner och kollegor när jag är påverkad?

Vecka 45 drar en länsregional kampanj igång med syfte att uppmärksamma riskbruk av alkohol hos främst vuxna och äldre. Målet är att få de som är nära ett riskbruk att reflektera över sitt drickande och bli medvetna om vilken hjälp som finns att få. Kampanjen innefattar både film och en folder och kommer bland annat att synas på bussar, i sociala medier och i samverkande myndigheters interna kanaler.

Kampanjen är ett samarbete i Kalmar län mellan Kalmar kommun, Länsstyrelsen, Landstinget, Regionförbundet, Nationellt kompetenscentrum anhöriga och länets övriga kommuner.

Kontakt:

Kjell Lindberg,