Bonus i unik app när KappAhl lanserar sin kundklubb i Norge

Nu i augusti har KappAhls framgångsrika modeklubb ”Life & Style by KappAhl” premiär i Norge. Med bonus på alla köp och en unik app som förenklar hanteringen för kunden ska KappAhl bli bäst på kundlojalitet även i Norge.
      – ”Life&Style by KappAhl” i Norge blir Skandinaviens modernaste kundklubb inom mode, säger KappAhls Marknadsdirektör Joakim Holmstrand.

Nu tar KappAhl sin framgångsrika modeklubb ”Life&Style by KappAhl” vidare till Norge. I samband med lanseringen passar modekedjan på att förenkla för kunden genom att lägga all edlemshantering i en app för smartphones. Kunden kan se sina köp, får sin bonus, inspiration, erbjudanden och mycket mer direkt i sin mobil. Inga kort och inga personnummer behövs längre i butik.
      – Vårt mål är att relationen med kunden ska vara enkel och smart, med mottot ”för kunden där kunden är”, säger Joakim Holmstrand. Framöver kommer appen även att introduceras till våra medlemmar på KappAhls övriga marknader.

När KappAhl 2011 startade modeklubben ”Life&Style by KappAhl” i Sverige var det första steget i en långsiktig strategi att stärka relationen med kunden. Klubben är mycket framgångsrik, kundbasen omfattar idag flera miljoner medlemmar. Medlemskap i modeklubben ger bonus på alla köp och medlemmarna får även det uppskattade modemagasinet ”Life&Style by KappAhl”, trendtips, utvalda medlemspriser och inspirerande medlemsdagar.

För ytterligare information
Joakim Holmstrand, Marknadsdirektör, Tel 0704-71 56 64, joakim.holmstrand@kappahl.com
 Charlotte Högberg, Informationschef. Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

• joakim holmstrand
  • app
  • bonus
  • modeklubb
  • kundklubb
  • kundlojalitet

KappAhl
, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.