KappAhl klär granen i tv

I år väljer KappAhl att rulla ut sin julkampanj även i TV.
     – Tv är numera KappAhls huvudmedia och i år gäller det även för julkampanjen, säger KappAhls marknadsdirektör Anders Paulsson.

I tv visar KappAhl en huvudfilm med tre olika erbjudanden fram till vecka 50. Julen på KappAhl utstrålar gemenskap, värme och glädje. Både filmen och de inbjudande julbutikerna är fyllda med festligt mode och mjuka julklappar för hela familjen.

– Tv ger oss möjlighet att fullt ut ta tillvara vårt nya reklamkoncept ”Hey I like your style!”. Det är en satsning vi kommer att bygga vidare på även under 2013, fortsätter Anders Paulsson.

I tv tas modekedjans reklamkoncept ut genom de tre karaktärerna Isabella, Mona och Linda: tre kvinnor som befinner sig mitt i livet och utstrålar vänskap, värme och glädje. I år firar de jul hemma på Ahlstigen med nära och kära. Barnen har en mer framträdande roll i filmen och tillsammans klär de granen.

Musiken i filmen, som under hösten fått mycket positiv uppmärksamhet, har nu fått en julig touch. Musiken är skriven av Patrik Berggren och sjungs av Viktoria Sandström, även kallad Vicki.

Länk till huvudfilmen   /   Se även behind the scenes-versionen

För ytterligare information kontakta:
Anders Paulsson, Marknadsdirektör. Tel 0705-27 66 56, e-post anders.paulsson@kappahl.com

För företagsinformation och bilder kontakta:
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel 0704-71 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

• marknadsföring
  • reklamkoncept

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL *
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning knappt 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument/Indikat