KappAhl öppnar ny butik i Strängnäs

Torsdagen den 25 september slår modekedjan KappAhl upp portarna till en ny butik i Strängnäs. Butiken kommer erbjuda ett brett sortiment av prisvärt mode för kvinnor och barn. I samband med
butiksinvigningen kommer Strängnäsborna få uppleva KappAhls nya butikskoncept med fokus på en förhöjd shoppingupplevelse i inspirerande miljö.

Den nya butiken öppnar i Galleria Präntaren och uppfyller därmed modekedjans etableringsstrategi om centrala affärslägen. Butiken har en yta på cirka 750 kvadratmeter och kommer tillhandahålla KappAhls kunder det senaste modet och inspiration för alla tillfällen.

Från invigningsdagen på torsdag till och med lördag kommer alla kunder erbjudas 25 % rabatt på hela sortimentet.

I butiken kommer det arbeta sex engagerade medarbetare, varav en butikschef, en dekoratör och fyra säljare.

Modekedjans nya butikskoncept kommer prägla hela butiken med ljusare och mer tilltalande interiör efter kundernas önskemål. 19 % av utbudet är hållbarhetsmärkt och som en naturlig förlängning av KappAhls hållbarhetsarbete kommer butiken även ha lägre strömförsörjning av belysning och avkylning.

- Vi har förstått att KappAhls etablering är efterlängtad så vi ser fram emot att öppna, säger butikschef Linda Langman.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Karin Holck, landschef KappAhl Sverige. Tel 070-587 25 65
Linda Langman, Butikschef KappAhl Strängnäs. Tel 0152-128 80

• Företagsinformation

• modekedja
  • ny butik
  • expansion
  • strängnäs

KappAhl
, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.