KappAhls varumärken får egna butiker

KappAhl öppnar fler fristående butiker för sina varumärken. I november öppnar första butiken för varumärket Hampton Republic 27 och andra butiken för babykollektionen Newbie i Mall of Scandinavia.
– En viktig del i vår plan för KappAhl är att utveckla våra starka varumärken och göra dem tillgängliga för fler, berättar vd Johan Åberg.

Första egna butiken för populära babykollektionen Newbie, Newbie Store, öppnade i Mood-gallerian i Stockholm hösten 2014 och har varit en försäljningssuccé från start. KappAhl fortsätter nu att lansera fler fristående butiker. Den första Hampton Republic 27- butiken och ytterligare en Newbie Store öppnar i Mall of Scandinavia i Solna den 11 november 2015.

Mer information
Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com