Newbie Store flyttar in i Femmanhuset, Göteborg

Succén fortsätter, Newbie Store öppnar den andra butiken i Göteborg inom 2 månader. Den 30 november är det dags igen att slå upp dörrarna till en helt ny Newbie Store, denna gång i Femmanhuset i centrala Göteborg.

-Det är fantastiskt att redan så snabbt efter succén på Frölunda torg kunna erbjuda ytterligare en Newbie Store i Göteborg, säger regionchefen Klas Olsson.

I september 2017 öppnades den första Newbie Store i Göteborg. Nära 1000 ”Newbie Lovers” stod i kö innan öppningen och succén på Frölunda Torg var ett faktum.Butiken är den andra butiken att öppna i Göteborg och den nionde butiken totalt i Sverige.

- Vi är oerhört glada att Newbie tas så väl emot av våra kunder och att det är en sådan stor efterfrågan, säger KappAhls Sverigechef Anna-Karin Holck.

KappAhs barnkollektion i hållbara material är en framgångssaga som växt i omfång och i dag är en fristående butikskedja. Newbie Store erbjuder baby- och barnkollektionen i hållbara material för den medvetne konsumenten.

Historien om Newbie börjar när KappAhls designers 2010 skapade en babykollektion med nyckelorden tidlöst, hållbart och prisvärt och med tanken att plaggen skulle kunna ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbie Lovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud och skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – vilket ligger helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. Den första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. I dag finns Newbie Store i Sverige, Norge, Finland, Polen och från senhösten 2017 även i Storbritannien. Newbie är ett varumärke inomden svenska modekoncernen KappAhl. Mer information på newbiestore.com.

• Företagsinformation

• newbie lovers
  • frölunda torg
  • femmanhuset
  • newbie

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med drygt 360 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. 38 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt.

2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se