Pressinbjudan: Berättarkraft 2018

Pressinbjudan: Berättarkraft 2018

För tredje året i rad fyller vi en vårvintervecka, 3-10 mars, i hela Blekinge med litteratur och berättelser för dig och alla du känner. Tillsammans har Blekinges kommuner, bibliotek och föreningar satt ihop ett brett och fett program för en hel vecka i litteraturens och berättandets – och skräckens – namn. Hur överlever vi en zombieattack? Hur otäckt är det att visa det en skrivit för andra människor? Varför gillar vi att bli rädda?

Några programpunkter som sticker ut i Karlshamn är bland annat lunchföreläsning med deckarexperten Kerstin Bergman, en specialkomponerad, riktigt ruskig berättarkväll med Sigrid Oldenburg, föreläsning och samtal med Malin Wendel och Malin Ovesson om tvångssyndrom och boken "Hoppas att jag inte råkar döda dig", författarkväll med Lars Wilderäng samt föreläsning om spöken vs Djinn med Mohamed AbdGawad.

Medierna hälsas välkomna till en pressvisning där Pernilla Ekvall Liljeqvist, kultursamordnare och Lena Engkjaer, bibliotekarie och programansvarig berättar mer om Berättarkraft 2018 i Karlshamn. Med på pressvisningen är även Mohamed AbdGawad, Kultur Knytpunkten och Malin Ovesson.

När:Onsdag 7 februari

Tid: kl. 15.00