Samrådsmöte om detaljplan

Under tiden 12 oktober- 30 oktober 2009 pågår samråd kring förslag till detaljplan för deponiområde för Södra Cell AB inom fastigheten Vekerum 22:1, Mörrum, Karlshamns kommun. För att informera intresserade om planarbetet kommer ett allmänt samrådsmöte att hållas onsdagen den 14 oktober klockan17:30 i Rådhussalen, Rådhuset i Karlshamn.

Planområdet ligger cirka sex kilometer väster om Karlshamns tätort och cirka en kilometer öster om huvudanläggningen Mörrums bruk. Syftet med den nya detaljplanen är att reservera ytor för en utveckling av avfallshanteringen.

Samrådshandlingar finns under samrådstiden tillgängliga på samhällsbyggnadsförvaltningen, Rådhuset i Karlshamn, öppet vardagar kl. 08.00 - 12.00 och 13.00 - 16.00 och på Karlshamns och Mörrums bibliotek under ordinarie öppettider. Del av samrådsmaterialet kommer också att finnas tillgängligt på Karlshamns kommuns hemsida, www.karlshamn.se/planer

Välkommen!