KARLSTAD CCC VÄLJER KRANVATTEN FRAMFÖR FLASKVATTEN

KARLSTAD CCC VÄLJER KRANVATTEN FRAMFÖR FLASKVATTEN

Vi har blivit kranmärkta. Det innebär att vi tar ställning för en bättre miljö och serverar friskt, nyttigt och lokalproducerat kranvatten istället för förpackat vatten. Inga förpackningar betyder inget avfall, inga transporter och inga utsläpp.

Lokalproducerat färskt vatten är 250 gånger billigare än en flaska vatten i butik. Förutom att detta minskar vår miljöpåverkan får vi även möjlighet att skänka mellanskillnaden till behövande.

– Rent vatten är inte en självklarhet för alla och på det här viset bidrar vi till att fler människor får tillgång till bra vatten. För varje flaska vi serverar ger vi två kronor till UNICEF:s vattenprojekt, säger Carl Hallgren, försäljnings- och marknadschef, Karlstad CCC.