Pressinbjudan: Karlstad CCC inviger igen

700 kvadratmeter stor. Möjlighet att lägga till med båten. Servering och en vidunderlig utsikt över Klarälven. Och ett mervärde vid konferenser och andra arrangemang. Onsdagen den 11 maj inviger Karlstad CCC sin nya brygga.

Invigningen bjuder på föredrag, mat och dryck, underhållning och hyllningar till de mer än 7 000 vårrusande tjejer som passerar bryggan under kvällen.

Media hälsas varmt välkomna!

VAD: Invigning av den nya bryggan på Karlstad CCC
NÄR: Kl. 17.00, 11 maj
VAR: Karlstad CCC, Tage Erlandergatan 8 A-F, Karlstad

Meddela gärna att du kommer genom att mejla pernilla.bredberg@karlstadccc.se

För mer information, kontakta:
Mattias Nord, vd, Visit Karlstad, tfn 0722-31 90 80

FAKTA Karlstad CCC
24 000 kvadratmeter • 3 700 kubikmeter betong har gått åt. • 1 100 ton stål. • 420 miljoner kronor har det kostat att bygga CCC. • Sväljer 4 500 personer • Konsertsal med plats för 1606 åskådare • 1 200 matgäster kan äta • 20 000 glas har köpts in. • 14 000 bestick finns till matgästerna. • 15 000 tallrikar har köpts in. • 4 500 kaffekoppar • 18 möteslokaler finns det för mellan 10 och 1 694 personer. • 1 800 kvadratmeter utställningsyta fördelat på tre plan. • 5 kilometer stålvajer finns under scentaket. • 3 kilometer pålar finns under huset. • Sprinklersystem med en vattenkapacitet motsvarande Forshaga kommun. • 700 kvadratmeter brygga vid Klarälven. • Läs mer på www.karlstadccc.se

Visit Karlstad har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigs i januari 2011.Visit Karlstad bildades under 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).