Jonas Persson avgår som VD för Karlstads El- och Stadsnät tidigare än tänkt

Jonas Persson avgår som VD för Karlstads El- och Stadsnät tidigare än tänkt

Det är sedan tidigare klart att Erik Kornfeld blir VD för det gemensamma bolaget när Karlstads El- och Stadsnät och Karlstads Energi slås samman vid årsskiftet. Planen var att Jonas Persson fram till dess skulle sitta kvar på sin post som VD för Karlstads El- och Stadsnät, men han kommer nu att avgå tidigare än planerat.

- Det vi gör är egentligen bara att vi ändrar tidpunkt för det som redan är beslutat och Erik kommer ta över VD-rollen tidigare än tänkt. Jag tror att detta ger möjlighet till en bättre och tydligare sammanslagningsprocess och ger Erik möjlighet att verka tillsammans med ledningsgruppen för el- och stadsnät redan under hösten. Jag kommer finnas tillgänglig för bolaget fram till årsskiftet och stödja arbete i det operativa, säger Jonas Persson.

Under arbetet med sammanslagningen av de två bolagen har vd för Karlstads El- och Stadsnät AB och vd för Karlstads Energi AB gemensamt kommit fram till att arbetet med sammanslagningen kommer att bli enklare med samma vd för bägge bolagen, därav avgår Jonas från sin post tidigare än tänkt. Beslutet fattades av styrelsen för Karlstads El- och Stadsnät under onsdag eftermiddag.

Jonas kommer att finnas kvar i organisationen fram till årsskiftet, men i en annan roll. Erik Kornfeld kliver in som VD för Karlstads El- och Stadsnät från och med nu fram tills årsskiftet. Därefter blir han VD för det gemensamma bolaget.

För frågor, kontakta Jonas Persson: 070-001 01 24

Fler kontaktpersoner:

Erik Kornfeld, VD Karlstads Energi: 070-001 88 03

Torbjörn Nilsson, ordförande i styrelsen för Karlstads El- och Stadsnät: 070-001 85 37