Vi skickar reservkraftverk till Lviv, Ukraina – idag klockan 15.00!

Med anledning av kriget i Ukraina kom för ett par veckor sedan en nationell förfrågan till Sverige kring möjligheterna att skicka ett reservkraftverk till Lviv. Reservkraftverket behövs främst för att kunna hålla i gång sjukhuset i staden som utsätts för hårda strider. Vi på Karlstads- El och stadsnät har ett kraftverk vi kan skicka – och redan idag är det dags.

Transport påbörjas idag den 18 mars strax efter klockan 15.00

Idag – med kort varsel! - den 18 mars strax efter klockan 15.00, är det dags för avfärd mot Lviv. Om ni vill vara med när transporten sker – kontakta Anders Åkesson för vidare instruktioner kring plats för transport.

Press bjuds in

Media bjuds in till tillfället då kraftverket ska påbörja sin transport från Karlstad.
När? Idag den 18 mars, strax efter klockan 15.00
Var? Karlstad. Kontakta Anders Åkesson för vidare instruktioner kring plats för transport.
Elnätschef Anders Åkesson kommer att finnas på plats för frågor.

För frågor kring transporten eller reservkraftverket:

Anders Åkesson, Elnätschef på Karlstads- El och Stadsnät
Telefon: 070 - 001 82 48