Pressmeddelande -

Terrorhots debatt med Wolodarski, Ask, Egnell, Eliasson, Perklev, Ramberg, Thornberg och Ygeman

Under Svensk Juriststämma onsdagen den 10/2 kl.13.00 -14.50 genomförs debatten om ”Terrorhot”. Debatten leds av Peter Wolodarski och övriga paneldebattörer hittar ni i listan nedan.

Moderator för debatten är Chefredaktör Peter Wolodarski, DN

I panelen:
Ordförande i justitieutskottet, f.d. justitieminister Beatrice Ask
Docent i krigsvetenskap vid Försvarshögskolan, Robert Egnell
Rikspolischef Dan Eliasson, Polismyndigheten
Riksåklagare Anders Perklev, Åklagarmyndigheten

Generalsekreterare Anne Ramberg, Advokatsamfundet
SÄPO-chef Anders Thornberg, SÄPO
Inrikesminister Anders Ygeman, Regeringen

Svensk Juriststämma anordnas på Clarion Hotel Sign den 10-11 februari i Stockholm. Under två intensiva dagar minglar juristsverige med representanter från ledande myndigheter inom rättsväsendet. Stämman omfattar 34 seminarier med över 50 föreläsare och experter i ledande befattningar.

Anmälan
Meddela din ankomst till petra.hansson@karnovgroup.com alternativt på plats till personalen hos Karnov Group/VJS på Clarion Sign.

Frågor
Frågor om debatten och Svensk Juriststämma besvaras av Projektledare Johanna Rönnberg på telefon 073-521 21 90 e-post: johanna.ronnberg@karnovgroup.com

Läs mer om Svensk Juriststämma på vjs.se/juriststamma_2016

Ämnen

KARNOV GROUP. Vi kombinerar gedigen juridisk expertis med modern teknik för att ge jurister enkel tillgång till information med bredd, djup och aktualitet. Våra verktyg och tjänster har mer än 25 000 användare bland organisationer, myndigheter och näringsliv i hela Sverige. Karnov Group Sweden AB är en del av den skandinaviska koncernen Karnov Group.

Joakim Rutgersson

Presskontakt Marketing Director Marknad, PR, Kommunikation 073-543 47 36

Juridiska informationstjänster – korrekta, heltäckande och relevanta

Vi vet hur viktigt det är för jurister att att ha korrekt information för att fatta rätt beslut. Vi är också medvetna om att tiden är värdefull och dessutom ofta en bristvara. Därför erbjuder Karnov Group heltäckande tillgång till juridiskt material från flera olika källor:

• Rättsdatabaser med lagar och förordningar,
• Rättspraxis
• Djupa kommentarer
• Omvärldsbevakning
• Kvalificerad juridisk vidareutbildning
• Avtalsmallar med expertkommentarer
• Affärsinformation
• Litteratur & Tidskrifter

Framför allt hjälper vi våra kunder att hitta till just den information som är relevant för varje specifik frågeställning. Med hjälp av våra användarvänliga verktyg och smarta funktioner hjälper vi också jurister att effektivisera sin research för att kunna fatta rätt beslut snabbare.

Karnov Group
Hälsingegatan 43, Box 6430