KI Science Park nysatsar för ännu bättre tillväxtmiljö

Nu satsar KI Science Park ytterligare för att erbjuda medlemsföretagen landets bästa tillväxtmiljö för innovativa bolag inom life science.

För snart tre år sedan genomfördes den första stora undersökningen om medlemsföretagens synpunkter på verksamheten och miljön i stort i KI Science Park. Nu är det dags igen.

– Vi behöver veta vad som står högst på önskelistan, vad som är bra och vad som kan utvecklas ytterligare, säger Märit Johansson, vd på KI Science Park.

Resultatet av 2010 års undersökning har legat till grund för utvecklingsarbetet de senaste åren. Med över 60 företag i det dynamiska life science-klustret behöver fler viktiga synpunkter fångas upp.

Några exempel på vad som utvecklats på basis av den förra enkäten:

• Ett uppskattat mentorsprogram inom life science med matchade mentorer till varje adept.
  • Workshops och seminarier på relevanta och efterfrågade teman. Två av en lång rad ämnen som avhandlats är tillverkning av kliniskt prövningsmaterial och IP-strategier.
  • Ett helt nytt samarbete med Humlegården har möjliggjort att fler lokaler nu finns tillgängliga för företag som letar efter etableringsmöjligheter.
  • IT-servicen har utvecklats, liksom möjligheten att erbjuda förmånliga prenumerationer på olika verktyg för bland annat branschrelevant omvärldsanalys.
  • Nytt webbaserat verktyg, TPP-kompassen, som fungerar som ett beslutsstöd för läkemedelsutveckling. Verktyget, som är under utveckling just nu, möjliggör ett strukturerat stöd för små bolag hela vägen från idé till klinisk prövning.

För mer information, kontakta projektledare Caroline Ekstrand, tel. 072-239 46 26

• Huddinge