Kasthall väljer SpoilConcept

Kasthall har valt SpoilConcept för ett långsiktigt samarbete inom PR och kommunikation för den svenska marknaden.

Kasthall väljer att inleda ett långsiktigt samarbete med SpoilConcept med strategiska och taktiska PR- och kommunikationsinsatser, arbetet inleds med att kommunicera Kasthalls nuvarande kollektion.

Det är med stor glädje som vi inleder samarbetet. Vi känner till SpoilConcept väl sedan tidigare samarbeten och som PR-partner är de kreativa och engagerade och har lång erfarenhet av varumärken inom premiumsegmentet. Vi kommer tillsammans att arbeta för att öka kännedomen om varumärket, vår design, hantverkskunnande och Internationella närvaro med unika mattor i olika miljöer, säger Magnus Fahlén, Sales & Marketing Director på Kasthall.

– Vi har länge drömt om att återigen få arbeta med Kasthall. Ett mer inspirerande uppdrag får man leta efter då deras fantastiska kollektioner har någonting för alla och har fått stor uppmärksamhet internationellt. Vi ser fram emot ett nära samarbete med Kasthalls organisation och att inspirera befintliga såsom framtida kunder, säger Maria Millqvist Englundh, grundare och ägare av SpoilConcept.

Det anrika designvarumärket Kasthall grundades år 1889 i Kinna, Västra Sverige. Kasthall är ett globalt och världsledande företag inom mattor och textila golv och är representerade i 30 länder med showrooms i Stockholm, Milano och New York. Trots att Kasthall verkar globalt, sker all produktion i fabriken i Kinna där också Kasthall Design Studio finns. Detta, tillsammans med designsamarbeten världen över, ger oss möjlighet att skapa unika mattor för den globala interiörvärlden.

SpoilConcept, med kontor i Stockholm, bildades 2005 och har under åren arbetat med flertalet kunder inom design, inredning och konst. Bland kunderna återfinns bland andra De La Espada, Orrefors Kosta Boda, Skultuna, Nationalmuseum, Fotografiska.

• nyheter 2020
  • vävda mattor
  • tuftade mattor
  • inredning
  • lifestyle 2020
  • colors in between

Det anrika designvarumärket Kasthall grundades år 1889 i Kinna, Västra Sverige. Kasthall är ett globalt och världsledande företag inom mattor och textila golv och är representerade i 30 länder med showrooms i Stockholm, Milano och New York. Trots att Kasthall verkar globalt, sker all produktion i fabriken i Kinna där också Kasthall Design Studio finns. Detta, tillsammans med designsamarbeten världen över, ger oss möjlighet att skapa unika mattor för den globala interiörvärlden. Kasthall erbjuder ovärderligt hantverk med fokus på hållbarhet i både privata och offentliga utrymmen. Kasthall är kunglig hovleverantör till Sveriges Kungahus.