Jenny Reithner blir ny försäljningsdirektör för O. Kavli AB

Jenny Reithner blir ny försäljningsdirektör för O. Kavli AB

Jenny Reithner har en lång och bred erfarenhet i roller inom både försäljning och marknad i branschen, hon kommer närmast från Paulig Foods.

- Vi är både stolta och glada över att Jenny Reithner tackat ja till rollen som försäljningsdirektör för vår svenska verksamhet. Jennys bakgrund från bl.a. Santa Maria och Kraft Foods och erfarenheter både inom marknad och som försäljningsdirektör i kombination med hennes ledarvärderingar och personlighet blir perfekt i vår ambition att fortsatta växa snabbare på marknaden, säger Gerhard Bley, VD för O. Kavli AB.

- Jag ser fram emot att få vara en del av Kavli och den ambitiösa utvecklingsstrategi som finns. Extra roligt är få vara en del av ett företag som inte är som alla andra, genom sin unika ägarform, där allt överskott går till välgörenhet, säger Jenny Reithner

- Jag vill samtidigt passa på att tacka Kjell Friman för enastående insatser under sina drygt 20 år på Kavli, när nu Kjell avser att gå i pension under våren 2019. Kjell har spelat en avgörande roll i våra framgångar under många år. Jag vill önska både Jenny och Kjell lycka till, säger Gerhard Bley, VD för O. Kavli AB.

O. Kavli AB omsätter 900 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv och Åbo. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost®.

Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,3 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Under år 2018 delades 138 miljoner kronor ut från Kavlifonden.