Anlita våra unga entreprenörer!

Anlita våra unga entreprenörer!

I Kävlinge kommun frodas ungt entreprenörskap via Sommarliv! Passa på att anlita ungdomarna som driver och utvecklar en affärsidé under sommaren. De erbjuder bland annat tjänster inom allt från simundervisning, dans, padel till foto, hantverk och renovering av möbler och metall.

Nu är våra unga entreprenörer igång med sina företag och söker kunder. Varje år erbjuds gymnasieungdomar i Kävlinge kommun mellan 16 och 19 år möjligheten att ansöka till att få driva sin företagsidé under sommaren. I år är det 18 ungdomar som sedan ett par veckor tillbaka arbetar med sina affärsidéer.

- 𝐽𝑎𝑔 𝑡𝑦𝑐𝑘𝑒𝑟 𝑎𝑡𝑡 𝑆𝑜𝑚𝑚𝑎𝑟𝑙𝑖𝑣 ℎ𝑎𝑟 𝑣𝑎𝑟𝑖𝑡 𝑣𝑎̈𝑙𝑑𝑖𝑔𝑡 𝑘𝑢𝑙 𝑜𝑐ℎ 𝑙𝑎̈𝑟𝑜𝑟𝑖𝑘𝑡. 𝐽𝑎𝑔 ℎ𝑎𝑟 𝑡𝑟𝑎̈𝑓𝑓𝑎𝑡 𝑛𝑦𝑎 𝑚𝑎̈𝑛𝑛𝑖𝑠𝑘𝑜𝑟 𝑠𝑎𝑚𝑡𝑖𝑑𝑖𝑔𝑡 𝑠𝑜𝑚 𝑗𝑎𝑔 ℎ𝑎𝑟 𝑙𝑎̈𝑟𝑡 𝑚𝑖𝑔 𝑣𝑎̈𝑙𝑑𝑖𝑔𝑡 𝑚𝑦𝑐𝑘𝑒𝑡 𝑜𝑚 𝑒𝑛𝑡𝑟𝑒𝑝𝑟𝑒𝑛𝑜̈𝑟𝑠𝑘𝑎𝑝 𝑜𝑐ℎ ℎ𝑢𝑟 𝑒𝑡𝑡 𝑓𝑜̈𝑟𝑒𝑡𝑎𝑔 𝑑𝑟𝑖𝑣𝑠. 𝐽𝑎𝑔 𝑜𝑐ℎ 𝑚𝑖𝑛 𝑘𝑜𝑚𝑝𝑖𝑠 𝐸𝑙𝑖𝑎𝑠 𝐴𝑠𝑝𝑙𝑢𝑛𝑑 𝑠𝑘𝑎 𝑓𝑜̈𝑟𝑣𝑒𝑟𝑘𝑙𝑖𝑔𝑎 𝑣𝑎̊𝑟 𝑖𝑑𝑒́ 𝑜𝑚 𝑎𝑡𝑡 ℎ𝑎̊𝑙𝑙𝑎 𝑖 𝑒𝑛 𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙𝑠𝑘𝑜𝑙𝑎. 𝐽𝑎𝑔 ℎ𝑜𝑝𝑝𝑎𝑠 𝑎𝑡𝑡 𝑑𝑒𝑡𝑡𝑎 𝑎̈𝑟 𝑒𝑛 𝑏𝑜̈𝑟𝑗𝑎𝑛 𝑝𝑎̊ 𝑚𝑦𝑐𝑘𝑒𝑡 𝑎𝑛𝑛𝑎𝑛 𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙𝑣𝑒𝑟𝑘𝑠𝑎𝑚ℎ𝑒𝑡 𝑠𝑜𝑚 𝑣𝑖 𝑘𝑎𝑛 𝑏𝑒𝑑𝑟𝑖𝑣𝑎 𝑖 𝑓𝑟𝑎𝑚𝑡𝑖𝑑𝑒𝑛, 𝑠𝑎̈𝑔𝑒𝑟 𝑒𝑛𝑡𝑟𝑒𝑝𝑟𝑒𝑛𝑜̈𝑟𝑒𝑛 𝐹𝑒𝑙𝑖𝑥 𝐸𝑘𝑠𝑡𝑟𝑜̈𝑚, 𝐹𝐸 𝑆𝑜𝑚𝑚𝑎𝑟𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙.

Anlita våra unga entreprenörer: Under "Relaterat material" presenteras företagen.

Läs mer om Sommarliv på: kavlinge.se/sommarliv

Kommunikationsenheten

Kommunikationsenheten, Kävlinge kommun 046-73 90 00 (vxl)