Foto: BeFair/Jonas Ljungdahl

Badet på Billingshäll öppnar igen

Efter att ha varit stängt under pandemin kan nu badet på Billingshäll öppna för verksamhet igen, förutsatt att bassängen klarar testerna för driftsäkerhet. Under november beräknas ett slutgiltigt besked, så att BeFair som ansvarar för verksamheten, kan starta igång i början av december.

Det var i oktober som omsorgsnämnden fattade beslut om att hyra ut driften av badet på Billingshälls särskilda boende i Kävlinge fram tills Harjagersbadet öppnar sommaren 2023. Företaget BeFair, som idag driver verksamheten på både Tolvåkerbadet i Löddeköpinge och Vikenbadet i Furulund, är de som kommer stå för driften även på Billingshällsbadet.

- Vi är stolta och glad att få driva verksamheten vidare och när besluten är fattade står vi redo att öppna badet så snabbt som möjligt, betonar BeFairs VD, Maria Karlsson. Planeringen av verksamheten är igång och vi har en organisation klar för att starta upp i början av december.

Innan BeFair kan öppna verksamheten behövs ett beslut om rivningskontrakt från Hyresnämnden samt ett tekniskt godkännande av bassängen från KKB Fastigheter i Kävlinge. Beslutet beräknas komma under november månad.

- Vi är väldigt glada över att föreningar och verksamheter som tidigare utnyttjat badet ska kunna bada igen på ett säkert sätt, säger Leila Misirli, chef för Sektor Omsorg på Kävlinge kommun.

Kontaktpersoner BeFair:

Maria Westerlund, verksamhetschef Vikenbadet
E-post: maria.westerlund@befair.se

Stina Brouer, verksamhetschef Tolvåkerbadet
E-post: stina.brouer@befair.se

Leila Misirli

Sektorschef Omsorg 046-73 90 00 (vxl)