Bron över Kävlingeån inspekterades augusti 2020 och ska nu få nytt tätskikt.

Brorenovering på Storgatan med start måndag 23 augusti

Med start måndag 23 augusti fram till slutet av oktober ska bron mellan Furulund och Kävlinge renoveras. Trafikanter bör räkna med viss köbildning på Storgatan under projektperioden då trafiken begränsas till ett körfält och regleras av ljussignaler.

Kävlinge kommun besiktar broar och betongkonstruktioner ungefär varje fjärde år. Förra sommaren, i augusti sommaren 2020, besiktade dykare bron på Storgatan mellan Furulund och Kävlinge. Underlaget från broinspektionen ligger som grund för kommande veckors renovering som i grova drag innebär att brons tätskikt (isolering) ska bytas ut.

Arbetet börjar måndag vecka 34 och pågår i cirka nio veckor. Kävlinge kommun hoppas kunna fortsätta ha trafik över bron under hela projektet. Bilister, fotgängare och cyklister bör dock räkna med viss köbildning under renoveringstiden då trafiken kommer att regleras av ljussignaler och trafikanter i båda riktningar ska samsas om ett körfält.

Medborgarservice 046-73 90 00

100% välkommen!