Coaching för hållbart företagande

Coaching för hållbart företagande

Som ett led i arbetet för ett långsiktigt hållbart näringsliv bjuds Kävlinge kommuns företagare in till digital coaching med hållbarhets- och innovationsexperterna Janeth Andersson och Gustav Widerström.

Kävlinge kommun driver, tillsammans med Burlöv, Lomma, Skurup, Svedala och Malmö, det gemensamma programmet Omtanke som ger omtänk. Programmet, som finansieras av Region Skåne, syftar till att skapa ett företagande baserat på långsiktighet och hållbarhet, där företagen tar ansvar ekonomiskt såväl som socialt och miljömässigt. Inom ramen för detta program bjuds nu företagare i kommunen in till kostnadsfri digital coaching med hållbarhets- och innovationsexperterna Janeth Andersson och Gustav Widerström.

I början av november hölls en digitala innovationsverkstad för hållbart företagande tillsammans med företagare från Kävlinge kommun. Med utgångspunkt i FN:s Agenda 2030 fick de deltagande företagen reflektera över sin egen verksamhet och hur den kan utvecklas hållbart. Nu tar vi nästa steg.

Innovationsworkshopen i november och den kommande digitala gruppcoachingen är några av initiativen för ett hållbart företagande i Kävlinge kommun.

- Hållbarhet ska inte vara något som bara är i fokus vid ett särskilt tillfälle. Det är ett långsiktigt arbete. Vi ser detta som ett första steg att sedan bygga vidare på tillsammans med näringslivet, förklarar näringslivschef Mats Rosén.

Den digitala gruppcoachingen som hålls den 2 december är öppen för alla företagare i Kävlinge kommun, oavsett hur långt företaget har kommit i sitt hållbarhetsarbete eller om företaget deltog vid den tidigare innovationsworkshopen eller ej. Vid coachingen får alla deltagare individuell hjälp och målet är att skapa ett tydligt fokus för varje företag kopplat till hållbarhetsmålen i Agenda 2030.

Välkommen till digital coaching för hållbart företagande

Du som förtagare i kommunen erbjuds möjlighet till digital gruppcoachning med hållbarhets- och innovationsexperterna Janeth Andersson och Gustav Widerström. Målet är att skapa ett tydligt fokus för just ditt företag kopplat till hållbarhetsmålen i Agenda 2030.

Du som var med på Innovationsverkstaden den 4 november kan fortsätta utveckla den HIA-Canvas du då arbetade fram, medan du som inte var med då får stöd med att börja.

Tid: 2 december 2020 kl. 10-14 (med lunchpaus)
Plats: Digitalt, möteslänk skickas till de som anmäler sig
Anmälan: Anmäl dig här senast den 29 november

Mats Rosén