Nomineringarna till de olika priserna görs via en e-tjänst senast 31 mars på kavlinge.se/stipendier.

Dags att nominera och tipsa oss om vilka som ska dela på nästan 100 000 kronor!

Det är dags för Kävlinges kommunpriser. Totalt ska 96.500 kronor delas ut till kommuninvånare, ledare, insatser och föreningar som du nominerat. Vem, vilka eller vad tycker du förtjänar att uppmärksammas med lite extra klirr i kassan?

E-tjänsten är öppen för alla att använda, så välkommen med din nominering innan den 31 mars i kategorierna: ledarpriset, miljö, trygghet och tolerans, friskvård och kulturmiljö.

• Ledarpriset: en stödjande och uppmuntrande ledare som är aktiv i en förening som finns i arbetsliv- och fritidsnämndens register.
  • Miljöpriset: för engagerat arbete inom miljövård eller insatser inom miljövårdande arbete.
  • Ökad trygghet och tolerans-priset: insatser som på ett inspirerande sätt bidrar till ökad tolerans och ligger in linje med Kävlinge kommuns trygghetsarbete och strävan att bli Skånes bästa boendekommun.
  • Friskvårdspriset: för aktivt och engagerande arbete med friskvård, eller insatser inom friskvårdsområdet.
  • Kulturmiljöpriset: för utvecklande insatser inom exempelvis foto, film, litteratur, folkbildning, teater, dans, trädgårds- och landskapsmiljöer eller objekt så som en byggnad av särskilt kulturvärde.

Detaljerade information om de olika priserna samt länkar till e-tjänsterna hittar du på:
kavlinge.se/stipendier