Discgolfbanan kommer att löpa runt K.A.P och karta samt enklare instruktioner finns på plats för nyfikna.

E-förslag ledde till discgolfbana i Furulund

Lördag den 11 september klockan 10.00 inviger kommunstyrelsens ordförande Pia Almström det senaste tillskottet i kommunens arsenal av spännande utomhusaktiviteter, nämligen discgolfbanan runt Kävlinge aktivitetspark, K.A.P, i Furulund.

Idén till en discgolfbana är sprungen ur ett e-förslag. Kommuninvånaren som lämnade förslaget tyckte att sporten, som är på uppgång i hela världen, var en utmärkt aktivitet som dessutom var coronasäker.

Kävlinge kommun nappade på förslaget och då man inventerade bland lämpliga platser fann man att K.A.P passade bra då discgolf skulle bli ett ypperligt komplement till övriga aktiviteter som området huserar.

Medborgarservice 046-73 90 00

100% välkommen!