Hjälp oss återskapa Sveriges bästa företagsklimat

Hjälp oss återskapa Sveriges bästa företagsklimat

Kävlinge kommun rankades så sent som 2018 som en av Sveriges främsta företagarkommuner. Enligt Svenskt Näringsliv var vi 2018 på fjärde plats i landet och bästa kommun i Skåne. Sedan har något hänt och Kävlinge har blivit en kommun i mängden. Men vi vill mer!

Kävlinge kommun bjuder genom Näringslivsenheten in företagare och entreprenörer till att aktivt medverka i vårt gemensamma utvecklingsarbete genom en Framtidsverkstad. Idékläckarverkstaden består av både samtal och arbetspass, där talare från Svensk Näringsliv och Region Skåne ska ge oss ett utifrån-perspektiv och förhoppningsvis goda råd om hur vi tar oss till en högre nivå.

Svensk Näringslivs näringspolitiska rådgivare Erik Hultgren på regionkontoret i Malmö tillsammans med tidigare näringslivschefen i Höganäs, numera näringslivsutvecklare på regional utveckling i Region Skåne Åsa Lundqvist Peyron, kommer ge oss sina perspektiv på hur arbetet med bättre företagsklimat kan få genomslag och bärkraft.

Tillsammans kan vi staka ut den bästa vägen framåt

Viktigast är du som företagare! Vi behöver dina åsikter och synpunkter vad vi tillsammans kan göra bättre. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan vi skapa de bästa förutsättningarna för entreprenörskap och företagande i Kävlinge kommun. Hur blir kommunen en medspelare i företagens utveckling och tillväxt? Hur återfår vi det goda samtalet, företagare och kommun emellan?

100% välkommen till Framtidsverkstaden som äger rum den 14 februari kl. 8 - 13 på Dahls Hotell i Löddeköpinge.

Är du företagare i Kävlinge kommun? Skicka ett mail till naringsliv@kavlinge.se för att anmäla dig!