Inspirationskväll för dig som är förälder

Inspirationskväll för dig som är förälder

Vi bjuder in till inspirationskväll för dig som är förälder och har barn i åldern 2 till 12 år. Få tips om hur du stärker relationen till ditt barn och hur du gör stressiga vardagssituationer mindre utmanande. Välkommen på en inspirerande kväll full av diskussioner och nya insikter kring ditt föräldraskap!

Det krävs egentligen ingen forskning för att övertyga oss om att det är viktigt med bra relation till våra barn. Däremot är det inte alltid så självklart hur man åstadkommer det. De flesta av oss känner igen oss i vardagssituationer där relationerna sätts på prov. Hur skapar vi harmoni kring matbordet? Hur undviker vi stressiga situationer? Hur kan vi förebygga konflikter? En sak är säker: ingen förälder är ensam om dessa funderingar.

Föreläsning med tips och råd

Vid två kvällar i januari bjuder vi in till träffar med inspiration och diskussion kring vardagliga utmaningar i föräldraskapet. Till vår hjälp har vi Monica och Bengt-Åke Olsson, erfarna socionomer som länge arbetar som föreläsare och utbildare i ämnet föräldraskap. Träffarna vänder sig till dig som har barn i åldern 2 till 12 år.

• Tid: 17 januari eller 23 januari 2024, kl. 18:00-20:00
  • Plats: Kävlinge kommunhus, Östra Stationstorget 1

Antalet platser är begränsade. Anmäl dig till det datum som passar bäst via formuläret på Kävlinge kommuns hemsida:

Anmäl dig till inspirationsföreläsning (formulär öppnas i nytt fönster)